Gebėjimas pasinaudoti skaitmeninėmis priemonėmis tapo būtinas verslininkams, norint išgyventi besitęsiančią krizę.
Pandemija paspartino skaitmeninės transformacijos procesą beveik visuose sektoriuose.
Didesnis socialinis mobilumas ir bendros vertės kūrimas yra vieni iš tų veiksnių, kuriuos verslininkai gali panaudoti naudodamiesi skaitmeninėmis priemonėmis atsigavimo kelyje.
Prieš septyniolika metų SARS protrūkis sparčiai plito visoje Kinijoje, o Alibabos darbuotojai pateko į karantiną. Tuo metu „Alibaba“ buvo tik ketveri metai ir nebuvo aišku, ar jaunasis startuolis išgyvens. Operacijų sustabdymas įmonei būtų davęs pražūtingą smūgį. Tačiau „Alibaba“ darbuotojai susikrovė savo stalinius kompiuterius ir telefonus, namo nešėsi krūvas dokumentų ir pradėjo dirbti.

Krizė, žvelgiant į praeitį, bendrovei buvo pertvarkomas momentas. Per protrūkį „Alibaba“ išleido „Taobao“, savo pirmąją vartotojams skirtą platformą ir dabar didžiausią pasaulyje mažmeninės prekybos internetinę rinką. Tai darydamas įrodė, kad krizės metu iššūkiai gali būti paversti galimybėmis, jei tik yra optimizmo, ryžto ir bendro tikslo.

Šiandien pasaulį ištiko dar vienas naujas koronavirusas, ir mes susiduriame su precedento neturinčia visuomenės sveikatos krize. Verslininkams ir verslininkams iš viso pasaulio susiduriant su didžiuliais iššūkiais, „Alibaba“ vėl ėmėsi padėti mažosioms ir vidutinėms įmonėms (MVĮ) išspręsti COVID-19 pandemijos keliamas verslo kliūtis ir išlaikyti būtinas paslaugas.

Iškart po COVID-19 protrūkio Kinijoje bendrovė paskelbė 20 priemonių remti pandemijos paveiktus verslus. Kai parduotuvės Kinijoje buvo priverstos užsidaryti, prekybininkai iš įvairių pramonės šakų kreipėsi į „Taobao Live“, norėdami pasiekti savo vartotojus internete, taip išlaikydami pardavimus. Tuo tarpu Kinijos kaimo vietovių ūkininkai priėmė tai parduoti savo produkciją.

„Freshippo“, „Alibaba“ maisto prekių tinklas „New Retail“, padėjo pristatyti šviežių prekių miesto vartotojams, leido pirkėjams pateikti užsakymus tiesiai per jos programą ir pasirinkti bekontaktes pristatymo galimybes. Bendradarbiavimo ir komunikacijos internete įrankis „DingTalk“ pristatė funkcijas, leidžiančias palaikyti ryšį daugiau nei 200 milijonų darbuotojų iš daugiau nei 10 milijonų įmonių. Vidutiniškai per „DingTalk“ 2020 m. Kovo mėnesį per „DingTalk“ buvo surengta daugiau nei milijonas aktyvių užsiėmimų.

Nors dabartinė pandemija padarė didelį poveikį pasaulio ekonomikai, skaitmeninė ekonomika pasirodė esanti svarbi kovojant su COVID-19. Kaip pastebėjo „Alibaba“ įkūrėjas Jackas Ma’as, tie, kurie praeityje jau buvo įsisavinę interneto technologijas, turėjo pranašumą, nes spėjo spartinti savo verslo augimą; gebėjimas pasinaudoti skaitmeninėmis priemonėmis tapo būtinu verslui išgyventi krizę.

Turime padėti verslininkams geriau panaudoti skaitmeninę ekonomiką ir rasti sprendimus, kaip išspręsti jų bendruomenių problemas, kad jie turėtų galimybę išgyventi krizę ir net klestėti ilguoju laikotarpiu.

Alibabos verslo mokyklos vadovaujama „Alibaba Global Initiatives“ (AGI) komanda pripažįsta šį skubų poreikį skatinti ir įgalinti verslininkus ir MVĮ. Tuo tikslu mes sukūrėme vadovą, kuriame pasidalinsime „Alibaba“ pastangomis kovojant su COVID-19 ir pasitarnausime kaip šaltinis viso pasaulio verslininkams, kai jie nori naudoti naujas skaitmenines technologijas, kad pakiltų virš protrūkio.

Pandemija paspartino skaitmeninės transformacijos procesą beveik visuose sektoriuose. Kai pasaulis pamažu, bet nuosekliai pereina į atsigavimo etapą, mes taip pat pastebėjome, kad pandemija pakeitė vartotojų elgseną, kuri greičiausiai išliks visam laikui. Tada kyla klausimas, kaip mes galime suteikti verslininkams galimybę naudotis skaitmeninėmis priemonėmis ir naujovėmis, vykstant pandemijai.

Kokias galimybes atsigauti turėtų verslininkai, norėdami prisitaikyti prie naujų vartotojų elgsenos naudodamiesi skaitmeninėmis priemonėmis?

Pirma, akivaizdu, kad skaitmeninė ekonomika vaidins vis svarbesnį vaidmenį atgaunant pasaulio ekonomiką po COVID-19. Kaip atsispindi atsakas Kinijoje, skaitmeninės ekonomikos pagrindu sukurta ekosistema yra atspari, vikri ir pajėgi greitai prisitaikyti prie pokyčių.

Skaitmeninė ekonomika reiškia nukrypimą nuo tradicinio „nulinės sumos“ žaidimo verslo modelio, daugiausia dėmesio skiriant bendros vertės kūrimui. Skaitmeninės paslaugos, kuriomis žmonės rėmėsi protrūkio metu, pavyzdžiui, internetinės turgavietės, atsiskaitymai be grynųjų pinigų, bekontaktis pristatymas ir tiesioginis srautas, dabar beveik neabejotinai taps visur. Kuriant ekosistemą, verslininkai turi laikytis platformos požiūrio, kuris padėtų keliems žaidėjams kartu spręsti problemas.

Antra, galimybė kurti naujas sistemas nuo pat pradžių gali paspartinti MVĮ ir verslininkų kilimą iš besivystančių rinkų ir padėti jiems palankesnėje padėtyje ekonomikos atsigavime po COVID-19. Tai suteikia milžiniškas galimybes verslininkams visose rinkose.

AGI verslininkų tinkluose Azijoje ir Afrikoje jau matėme daug verslininkų, kurie COVID iššūkių metu kreipėsi į skaitmeninius sprendimus, sėkmės istorijas. Ugdytojui priklausanti telemedicinos bendrovei vadovaujantis „eFounder“ draugas Davisas Musinguzi išplėtė visą parą veikiantį skambučių centrą, suko savo verslą, norėdamas sukurti elektroninės prekybos platformą AAP ir konsolidavo savo įmonės vaistinių pristatymo paslaugas.

Kitur du Ruandos e. Įkūrėjai Nadia Uwamahoro ir Origiene Igiraneza pristatė „eShuri“ platformą ir „O’Genius Panda“ – dvi skaitmeninio švietimo platformas, kurios padėtų Ruandos studentams internetu mokytis pandemijos metu. Filipinai Josha Aragonas ir Steve’as Sy padėjo pristatyti šviežius produktus iš ūkio į namus per „Zagana“, elektroninės prekybos platformą, įkvėptą Taobao kaimo modelio, įkvėptą įgyvendinant „eFounders Fellowship“ programą – bendrą UNCTAD-Alibaba grupės projektą, padedantį besivystančių šalių verslininkams tapti skaitmeninės transformacijos savo šalyse katalizatoriai.

Tie, kurie naudojasi skaitmeninėmis technologijomis, gali ne tik pritaikyti savo verslą naujiems iššūkiams, bet ir padėti kitiems bei vesti kelią į atsigavimą. „RumaKita“, nacionalinę bendradarbiavimo platformą, kurią įkūrė Daniel Lim iš „Netpreneur“ mokymo programos, Malaizijos logistikos ir gamybos erdvėse palaiko daugybė „eFounders“ ir „Netpreneurs“. Platforma buvo sukurta siekiant gauti, paskirstyti ir tiekti reikalingus išteklius veiksmingoms sveikatos priežiūros organizacijoms

Skaitmeninės ekonomikos teikiama nauda taip pat paskatins masinį verslumą skatinti socialinį mobilumą, o marginalizuotos visuomenės dalyvaus daugiau ekonomiškai.

Mūsų kompanijos patirtis parodė, kaip skaitmeninė ekonomika gali būti neatsiejama atveriant naujas galimybes ir skatinant integracinį augimą – sukūrusi daugiau nei 40 milijonų tiesioginių ir netiesioginių darbo galimybių Kinijoje ir suteikdama galimybę per savo platformas dešimtims milijonų MVĮ ir startuolių.

Be to, padidėjęs nuotolinio darbo priėmimas dėl COVID-19 taip pat suteikia verslininkams naujų galimybių permąstyti savo organizacines struktūras, nes jų galimybės naudotis talentais bus išplėstos už fizinių sienų ribų.

MVĮ yra bet kurios visuomenės stuburas kuriant darbo vietas ir teikiant ekonominį indėlį. Jie yra kelio atkūrimo kelio ieškotojai. Tie iš jų, kurie gali paskatinti savo verslą ir komandą pritaikyti skaitmenines technologijas ir suteikti galimybę savo klientams, partneriams ir vietos bendruomenei, turės geriausias galimybes išgyventi ir klestėti ilguoju laikotarpiu.

Nors sunku numatyti viruso pasikartojimą ir ilgalaikį šios pandemijos poveikį, ateitis, kurią mes įsivaizduojame po COVID, yra ta, kurioje žmonės ir įmonės pasirengę ir įgalinami pasitelkiant technologijas. Nesvarbu, ar tęsti verslo veiklą, ar išlaikyti prieigą prie būtiniausių poreikių, skaitmeninė ekonomika vaidins lemiamą vaidmenį visais mūsų gyvenimo aspektais. Tai yra drąsus naujas pasaulis, kurį turėsime sukurti kartu, ir dabar pats laikas suteikti daugiau galimybių ir bendradarbiauti su verslininkais, kad padėtų jį kurti.